En värld av kristaller


Säga vad man vill om den här vintern, men vinter har vi haft. Och har fortfarande. Imorse steg jag upp redan före fem, eftersom vår 14-åring skulle iväg tidigt på en slalomresa, och termometern visade på minus 23 grader. 

Det är den 16 mars idag, min födelsedag. Det är länge sen vi har haft så här mycket snö vid den här tiden. Men jag kommer ihåg att det kunde vara mycket snö på min födelsedag när jag var liten. Höga drivor, som nu. Och vi lekte snölekar på kalaset.


Japp, det är jag till vänster, som busar i snön med grannpojken. Pälsmössa med svans skulle man ha i början av 80-talet.


Jag är tacksam över den ordentliga vintern för det värsta jag vet är när det är grått, trist och slaskigt. Hoppas att den perioden blir kort och att våren sen kommer igång med besked. Även om det är kallt idag strålar solen, himlen är klarblå, fåglarna kvittrar och istappar och frost skimrar som kristaller överallt. En bra dag att fylla år.







Kommentarer