Min nya totebag


Jag har blivit med ny, handgjord väska! Jag tyckte att jag behövde en lite större variant. Den har legat halvfärdig i ett hörn i matrummet i säkert ett halvår, men igår kväll tog jag tag i projektet på nytt och färdigställde den.

Den är gjord av ett material som heter ReLeda, återvunnet läder blandat med lite rågummi. Materialet är ganska styvt och inte så lätt att arbeta med av den orsaken, men det går att sy i med vanlig symaskin. Fördelen med styvheten är att väskan står upprätt av sig själv!

Jag har sökt hobbymaterial som inte dammar och är snälla mot min allergiska näsa, så det var en av orsakerna till att jag valde att testa det här. Jag köpte materialet på rea i en tysk webbutik, men det finns också hos Slöjddetaljer.

Fodret, som innehåller tre fickor, har jag sytt av en loppisgardin.


Handtagen är av oljat läder och det lilla handmade-lädermärket kommer från Marks & Rosengren, där jag jobbar.

Kommentarer

Skicka en kommentar